As soon as you trust yourself, you'll know how to live.

2021-06-14

WOW, det har været nogle vilde uger de sidste 3 uger.

Jeg er startet på mit nye arbejde, hvilket jeg er virkelig glad for og trives super godt i. Det er en kæmpe lettelse for mig, at mærke, hvordan jeg nyder at være på arbejdsmarkedet igen efter 2 år hjemme. Det er simpelthen så vildt, at opleve, hvordan jeg trives i mit fag igen og hvordan min glæde og motivation er vendt tilbage, når jeg tænker på, at jeg for knap 1 år siden var på vej til flexjob eller førtidspension og at tanken om at skulle fortsætte som pædagog slog mig langsomt ihjel indeni. Nogle gange skal man virkelig mærke efter i sig selv og stille sig skeptisk og nysgerrig til, hvad fagfolk som læger og psykiatere mener om ens fremtid og sundhed - OG sine egne umiddelbare tanker.
Jeg er så lykkelig for, at jeg nåede at bygge mig selv tilpas op til, at jeg igennem Berits bootcamp og "sæt dig fri" forløb kunne mærke min egen styrke og høre min indre stemme. Det har selvfølgelig været mega hårdt at gå fra 0 til 100 fra den ene dag til den anden, men samtidig er det også med til at øge mit selvbillede og selvtillid i forhold til, at kunne mere end jeg regner med. At tage hjem fra arbejde med smil på læben og glæde over at skulle vende tilbage igen i morgen, løfter mit humør og min glæde til fremtiden ubeskriveligt.

Jeg skal ikke parkeres, men bidrage til samfundet, min familie og mig selv - det betyder mere end jeg først troede. Endvidere har jeg haft min bolig til salg siden marts, hvilket også har kostet på energi-kontoen. At skulle rydde op, gøre rent og ordne have, hver gang der har været en visning har virkelig trukket tænder ud :D og ikke at vide, hvor jeg/vi SÅ skulle hen, hvornår og hvordan har været en prøvelse for mig.
Nu er boligen solgt, vi har fundet noget andet at bo i og alt faldt på plads i sidste ende. Jeg har bevist for mig selv, at jeg ikke behøver kontrollere alting, men at stole på processerne og at alt nok skal ordne sig til sidst er en vigtig egenskab - man finder altid en løsning.

Det er virkelig god læring for mig. Jeg bliver både stresset og det tricker min angst, når jeg ikke føler jeg har styr på alting.Der sker virkelig mange ting i mit liv pt. Jeg hader, når jeg føler der er mange løse ender og jeg bliver både knotten, angst og har lyst til at gemme mig for verden.
Det er vildt som jeg nu magter at være i forvirringen på en helt ny måde. Jeg er slet ikke i tvivl om, at mit forløb hos Berit er med til at ændre min indre dialog og får mig til at slappe mere af i processen. Jeg har jo allerede overlevet 2 hektiske måneder uden at gå ned med flaget *sejr*
Jeg minder mig ofte på, hvordan min hjerne er fastlåst af angst og hvor vigtigt det er at udfordre min egen tankegang og angst, hvis jeg skal flytte mig hen imod mit mål.
Så hver gang jeg er tæt på panik, går jeg i dialog med mig selv og bestemmer, at der ikke er noget der hedder at gemme sig eller give op.Indre dialog er alfa og omega, når vi taler personlig udvikling. Det er der vist ikke nogen tvivl om, men det kan være enormt - ja, nærmest umulig - at få styr på den indre dialog alene. Det er først nu, med Berits vejledning, jeg har fundet ud af, HVAD det er jeg siger til mig selv og hvilke konsekvenser det har for min udvikling eller mangel på samme - det er netop her guldet ligger.
Det havde jeg aldrig gennemskuet alene, så er så taknemmelig for, at jeg valgte at melde mig til Berits forløb, så en hel ny verden åbner sig for mig, fyldt med muligheder, eventyr og positive oplevelser. Jeg føler oprigtigt, at jeg ser verden og mig selv gennem nye briller.
Der er stadig lang vej endnu, men hvor er det vildt at 1 måned på forløb har ændret så meget allerede.Jeg har fået nogenlunde styr på min usikkerhed, min angst og mit negative selvbillede, hvilket er 3 af mine absolutte stopklodser i forhold til det liv jeg ønsker at leve. Jeg mærker, jeg er på vej ud i friheden og det er den fedeste følelse ever!!Mit livs gave til mig selv <3 

As soon as you trust yourself, you'll know how to live. 

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang